söndag 22 januari 2012

Hej mitt vuxna liv!

Under veckan som varit har jag vid två tillfällen fått en liten inblick i mitt liv sett från ett annat håll, sett utanför ifrån. En märklig känsla att inte riktigt kunna greppa allt nytt som sker.


Veckan har inte bara bestått i att klara att ställa om sig till jobb igen efter ett år i skolbänken, utan jag har även hunnit med att frustrera mig över föräldrapenningen och min tanke att försöka förstå mig på något om den har slagits i spillror mer än en gång. Att även hänga på hemnets sida och aktivt söka efter hus som vägrar dyka upp är ännu ett som jag anser vuxet problem som är nytt för mig. Tänk att en rastlöshet för hemmets vägnar kan vara så stor och en frustration mer än en dag i veckan. Måste ha med gravidhormoner att göra det med. Skönt att ha något att skylla på. Stackars arma barn vad skit den får redan innan den kommit ur sin trygga vrå.


Sedan kommer vi till gårdagen som bjöd på en leta, kolla på ny större bil dag. Där diskussionen om bilen dög, inte handlade om utseende, utan om barnvagnen, hunden, och all tänkbar packning inför semestrande skulle få plats. Storleken på kofferten är av STOR betydelse.

Så sum sumario... Hej mitt Svensson vuxna liv hur kom du hit?

Att titta på sig själv lite utifrån och inse att det där är mitt nya liv, att det är det här som väntar, känns inte bara mäkta märkligt utan även nästan som man lever någon annans liv. Inte att jag vill något annat, utan för det känns som så många händelser sker som gör att saker man längtat efter och planerat i sitt huvud sedan längen början slå in. Dem sakerna sker NU!!!!Vilket då medför att jag lever i min lilla sagovärld. Om än att den är kantad av svåra beslut, massa letan och hormoner i mängder. Vilket inte fanns med i huvudets planer sedan tidigare. Så just nu sker i mitt liv, för att dra en liknelse med mina favoritämnen, hem och hus, en ombyggnation.

Puss puss å kram på er alla där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar