onsdag 15 februari 2012

Barn barn barn!

En mycket gynnsam sak med att arbeta med människor är att man får höra så mycket om hur saker ligger till. Att då dessa människor är av en lite mindre sort gör ju inte saken annorlunda.

Den fina hjärtbolan som jag fick av prinsen i alla hjärtansdag present
Några bra saker jag fått veta om gravitet och lite kring livet som förälder (här behövs ingen föräldrakurs inte):
  • När bebisen är klar åker man till sjukhuset och tar ut den å klipper bort slangen som den fått mat i. Sen får man en smurffilm. (lät inte läskigt alls.. å den där smurffilmen är jag super sugen på att se)
  • Ja Emma du är såååå här tjock säger en kille å putar ut med sin mage allt han har... (är ändå långt ifrån storleken på min mage)
  • När jag blir pappa ska jag också bli så där tjock... (ja vissa blir ju det...... dock har min visat motsatt effekt hittills...)
  • Emma...snart kommer du bli mamma och bli så där gnällig......(Tur jag inte är det som fröken...)
  • Vet du fröken.... mammor är faktiskt det bästa som finns! (åh jag längtar efter att bli något sådant) 
  • Bebisar bara skriker och skriker och är superarg och äter och sover! (öronproppar ska utdelas till alla grannar...)
  • Emma... om du får bebisen på en lördag så kan du ju komma tillbaka till oss på måndag igen. (skönt att veta att man fort kan komma tillbaka som vanligt igen.. )

Jag kommer nog klara mig fint efter alla råd jag får.. Tack mina godingar som förgyller mina arbetsdagar!

puss och kram


    3 kommentarer:

    1. Vilka kloka ord:) den där smurfilmen fick inte jag se förrän i julas;)

      SvaraRadera
    2. Ja dem är så smarta! Jag har blivit lovad film så...;)

      SvaraRadera
    3. Underbara ungar! :-)

      SvaraRadera