fredag 24 februari 2012

Gravid ja men visst!

Jaha! Helgen har redan passerat för länge sedan och veckan är redan slut. Veckan som bara försvann. Har varit helt slut så någon ork har inte funnits kvar till något efter jobbet. Veckan till ära har ännu en av graviditetens baksida uppdagats... Välkommen foglossning. Att det inte ändå var nog med den hemska halsbrännan som inget biter på eller dem oerhört onda fötterna, klådan eller den trötta ryggen... Vi tar till lite foglossning också...

Ännu ett besök hos barnmorskan har vi hunnit med denna vecka och allt såg bra ut.. (tack och lov för det) men ska tillbaka på måndag för att ta gallprov och se utifrån dem värdena om dem kan göra något åt klådan som tar kål på mig på kvällar, morgon och nätter.... (hoppas hoppas) så efter en lång vecka är det skönt med fredag... en fredag som ändå kommer gå till minnes då mina vänner fött en underbar dotter! STORT GRATTIS till er, är så glad och överväldigad av de känslor som väller upp inom mig...

över och under och tillbaka igen.....så till trots för denna vecka så känns allt ändå ganska bra just nu. Pyret där inne rör sig fötterna ligger stabilt i soffläget å fjärde glaset mjölk å halsbränns tablett är intaget å just nu känner jag ingen smärta. Bara en sorts trött nöjdhet och glädje över det lilla liv som om alldeles för många dagar ska komma ut!

Nu ska jag och älsklingen på dejt. Middag på en grekisk kolgrillsbar för att fira allt som sker och bara att det är fredag!



Puss och kram på er där ute! 


2 kommentarer:

  1. tur det inte är så många veckor kvar...med så mycket halsbränna blir det en Jocke (jag hade det i 9 mån när jag gick med han) kram på er alla 3

    SvaraRadera
  2. haha det går ju inte.. du har ju redan fött han ;) saknar dig! kramar till er med!

    SvaraRadera