onsdag 23 maj 2012

hallå....!

Vem är egentligen den där människan som kliver upp mitt i natten när man inte ens vet att man är vaken, och som på reflex börjar amma? Galning säger jag bara..galning! Och vem är kvinnan som efter alldeles för lite sömn och med hormoner i kroppen vill kasta ut sin unge genom fönstret på natten? Eller som efter en kväll med konstant gråt vill sälja flickebarnet på blocket? Det skulle jag då aldrig kunna tänka om mitt barn......!!!! Vem tänker så, det är ju hemskt
(
host host host). 

Och vem tusan är den där snarkade saken i sägen brevid som bara sover när det är något oväsen mitt i natten och som inte vaknar om så jorden skulle gå under? Och vad sjutton är det där oväsendet för något?..... Jag bara undrar...


välkommen föräldralivet?



2 kommentarer:

  1. Hon sitter vid datorn och skriver en kommentar just nu. Här har du en (till) som reflexmässigt sätter sig upp i sängen när det låter i sängen bredvid och tar upp ungen och börjar amma och ja, jag har haft skuldkänslor för att jag inte orkat när ingenting har funkat utan skriket har bara fortsatt men sen kommer stunden då man tittar ner i sängen bredvid och möts av ett skratt eller ett leende. Välkommen till föräldralivet!

    SvaraRadera
  2. Visst att man har hemska tankar ibland som småbarnsförälder men vad är inte härligare än en liten bebis leende när man är som tröttast. kram på er.

    SvaraRadera