tisdag 9 oktober 2012

mammans verklighet!

Av någon konstig annledning hade jag fått för sig vissa saker under graviditeten, och även innan, om hur allt skulle bli sen...
för när jag blir mamma kommer jag att hinna med att:
 
  • blogga jätte mycket
  • ligga och mysa och gosa massor
  • greja och dona hemma
  • renovera
  • gå långa promenader varje dag
  • baka bröd
  • måla möbler
  • och så vidare.....
 
av någon konstig anledning kunde jag inte föreställa mig att jag skulle:
 
  • tvätta tre gånger i veckan för att alla kläder blir ner spydda, för att resten av tiden hänga tvätt, vika tvätt, sortera tvätt och lägga in den rena tvätten igen i garderoberna.

    inte kunde jag heller föreställa mig att jag skulle:
  • älska vanish rosa sprayflaska, och vara smått beroende av denna.
jag har även upptäkt att jag...
 
  • låter fjantigt och grimaserar när jag matar mitt barn
  • överöser andra om prat om barnet, barnet och ja barnet. (förlåt alla ni som står ut och tack för att ni är underbara)
  •  
 
och allt detta i någon sorts euforisk kombination, vilket ibland nästan får mig att spy. Så här skulle det ju inte bli. Men sen tittar jag på den där ungen som sitter brevid mig med ett leende över hela ansiktet... och jag kan inte annat än nicka och infalla i det hon säger till mig. Inget spelar någon roll längre.. bara jag har dig!
 
 
 
 
Så till er alla där ute... massa kärlek<3
 
 
 



3 kommentarer:

  1. Precis så är det att bli mamma! Lycka till med Ditt nya LIV!
    Massa kramar till Dej och familjen från
    Birgit

    SvaraRadera
  2. Hihi! Precis så har jag också känt som mammaledig. Du har säkert hör det tusen gånger redan, men jag säger det också. Ta tillvara tiden och njut! Visst är det jobbigt och frustrerande ibland. Men vad vore livet utan de små liven?! Småbarnsåren bara svischar förbi och vips går de i skolan som mina Bröderna Bus. Men de förgyller fortfarande min dag med en massa tvätt och leenden!!
    Tack för tipset om smurftyget. Vad lustigt, jag har precis gjort upp med säljaren att bara skicka tyget. Och så prutade jag lite ;) Får se vilket århundrade jag får tid att sy gardinerna!?
    Ha det fin och ge Hedvig en bamsekram!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. visst är de underbart att vara mamma.Livet blir inte alltid som man tror men det är tur man är flexibel och kan tänka om. Ta vara på denna tiden med massa tvätt. Tro det eller ej men du kommer att sakna smutsiga och spyiaga småkläder. Renovera och greja hinner man när dom små liven blir stora och flyttar hemifrån och tro mig, det går fort. Kramar till hela familjen från GM

    SvaraRadera