torsdag 5 juli 2012

Äntligen!!!!!

Bild lånad från tv4.se
Ikväll börjar det det. Som jag har längtat.
Ingen sommar utan Ernst.

Tänk alla nya sköna fraser vi ska få höra och härligt fina fiffiga tips och barfotainredning.

Det är då mig sann lycka!!

Jag och min lilla skrutt Hedvig ska mysa upp oss ordentligt i soffan. Pappan är ändå på golfbanan (tur nog tycker han) så vi kan gosa oss bäst vi vill!


Trevlig kväll önskar vi er!




Läskigt!




Iste är en underskattad dryck. Så ljuvligt läskande så här års! Tänkte att jag måste slå ett slag för den!!

Så vänner...drick och njut, för så här års finns ingen bättre dryck (som inte innehåller alkohol!!!!)


Skål!!




söndag 1 juli 2012

En hyllning till Hedvig!




Min finaste, raraste lilla fis du är så fin och go!
Bara ler när jag ser på dig, du gör mig alldels överlycklig med ditt leende och joller.

Äkta kärlek är vad du är!





torsdag 28 juni 2012

Dopet!


Denna underbart vackra sång kommer min bästa vän sjunga på Hedvigs dop i augusti. Gråter redan nu när jag hör den så vet inte hur det ska gå. Kommer hur som helst bli så fint och då mest troligt en å annan tår i ögonvrån!





Lyssna och njut mina vänner!


onsdag 27 juni 2012

vill vill vill



Nya vill ha begär....

Måste bara visa lite nya vill ha saker inför sommarens alla möjliga väder! Strand, regn, shopping, eller bara en promenad med vagnen!

Stråhatt från Åhlens och resten från Topshop, bland annat snyggaste stövlarna!




Kramkramkram


tisdag 26 juni 2012

En enda soppa!

Idag har det bakats igen. Denna gång focaccia med soltorkad tomat å fetaost. Blev mycket mumsigt. Till detta gjorde jag godaste kyckligsoppan toppad med cream freich. Inte alls dumt! Nu myser vi upp oss i soffan med allsång på Skansen å sedan Morden i Midsommer...för nu är det sommar oavsett väder!


Kramar



dop, dopad, dopade?

Hedvig. Kristina. Ekenborg




Förberedelser och planering inför Hedvigs dop är i fullgång. Nu är äntligen inbjudningarna klara och skickade! Temat för dopet är svartvitt och cerist samt picknick! Det blir ett utomhus dop med förhoppningsvis underbart väder. Vi håller tummarna!



puss å kram




måndag 25 juni 2012

Sommarregn!

En regnig dag kan vara trist och tråkig eller helt enkelt underbar... jag väljer att se det sista. Att få krypa upp i soffan och mysa en hel dag med en kopp te, lite pyssel eller att man får lov att titta på en film å snosa på min godaste Hedvig, ser jag inget negativt i, utan bara helt enkelt underbart!


 

puss å kram




måndag 18 juni 2012

bakverk....

För lite mer än en vecka sen kom min kära svägerska (eller vad det nu blir) förbi med gudomligt goda cupcakes. Var självklart tvungen att själv provbaka...och till och med mitt resultat vart mycket mycket lyckat. Så nu ligger gravvkilona jag lyckats få bort risigt till med än mer sug på att baka!


hade fint i den bakre världen...

kramar



tisdag 12 juni 2012

50 års partaj!



Helgen bjöd, för Hedvigs del, på den första utlandsvistelsen... nämligen en tripp till vårt vackra underbara grannland NORGE. För att här fira en 50år äldre generation med en fest till grand onkels ära. En mycket trevlig tur.

Vi har även idag hunnit med en vägning och mätning av Hedvig för första gången sedan födseln utan skena... må säga att hon äter ruggigt bra.. vikten är nu på 3920gram och hon mäter en längd på 52cm. Nog för att det fortfarande är litet för en snart 8 veckors bese men för vårt lilla hjärta är det stort!


Nåja får bli allt för denna gången.. trodde att jag som mammaledig skulle ha massa tid att blogga med... men ack så fel man kan tro.... jaja..

Hade finast tills nästa gång.


puss å kram