söndag 26 augusti 2012

Mammalivet

Tänkte försöka sätta några ord på hur allt är nu för tiden, med det nya livet och så... Men finner det väldigt svårt. Det finns inga eller snarare för många eller kanske än mer passande så är det obeskrivbart. Att vara mamma vet jag inte riktigt va det är än... mer än att amma å göra allt i sin makt för att H ska va nöjd, samt att inte längre styra över konstigt känslor som väller upp och får en att stört gråta när man egentligen är superglad.

 


Som när H för första gången skrattade, mamman tar å börjar stor böla, säkert jätte normalt, om än mycket märkligt. Sedan är det de där att gråta när ens barn gråter, nysa när ens barn nyser, och att prata oerhört löjligt och ljust, så ljust och gulligt att man inte ens visste att man kunde prata, bara för att få ens barn att le eller skratta. Inte trodde jag för mina vildaste drömmar att mitt liv som förälder skulle gå ut på att leka clown å göra sig till...!


 

Men det är ingen klagan i det. För första gången vet jag precis vad någon förväntar sig av mig (för tillfället), goda milkshakes, pussar och kramar, torra blöjor, gosiga stunder, guppiga promenader (helst kullersten), löjliga ljud, stora leenden, långa konversationer (där jag vant mig att knappt få en syl i vädret), varma bad, pill i pannan och dans till all sorts musik, bara man rör på sig. Ja jag måste nog säga att jag hittat mitt nya, om än ommöblerat jag, och jag trivs faktiskt riktigt bra. Men vem skulle inte göra det med världens gosigaste kinder att pussa på och världens finaste leende att vakna till!

hade finast alla goa mammsingar där ute


kramar


 

torsdag 23 augusti 2012

Nya tag!

Nu var semestern slut och jag är hemma själv igen med min lilla fis!
Hänt mycket under sommaren och kännde att det blev för mycket med bloggandet med, svårt att hinna med allt, men nu är jag tillbaka.
 
Det lär dock ta ett tag att sumera ihop allt som skett....
Förutom en tripp till Halmstad där jag blev en ring rikare....
 
 
(ja min prins fria på tylösandsstranden i solnedgången... och jag sa självklart JA med lite våta kinder)...
 
så har vi även hunnit döpa vår lilla älskling och varit med på husbjudning... (fick det dock inte)...å massa annat.
Men börjar med att visa er en titt på ringarna... :)
 

 
 
Hoppas ni alla haft en toppen sommar.
 
 
Massa kramar
 
 
 
 

lördag 28 juli 2012

just nu

semester....bloggpaus....för mycket annat just nu....får försöka berätta senare...



massa kramar till er alla


tisdag 10 juli 2012

Är du ute å cyklar nu igen!


Blivit sugen på en ny snygg cykel, men det blir väl inte förens nästa vår då Hedvig kan få åka med där bak och  vi kan ut å göra små utflykter längs någon härlig grusväg.




Spara eller slösa? En Crecent för 8295 kronor finns hos diverse återförsäljare... eller en DBS för 2799 kronor, finns hos bland annat XXL, men då får man köpa till en cykelkorg för en peng. Denna för 99 kronor på Claes Ohlsson.
Även Kronan http://www.kronan.com/sv/ har en fin för 6995 kronor. Men då är det ingen brun skinnsadel som jag är sugen på.


Cykla lugnt mina vänner!



måndag 9 juli 2012

Det blev en dag på stranden!

Sommar underbara sommar! Nu kom den. Nu känns det i ansiktet.... lite små bränd å gosigt röd. Dagen har spenderats på stranden i Hargebadet.. kallt som attans i vattnet så en badkruka som jag höll mig på land. Men dem underbara barnen som var med badade tills dem var blå..dock inte Hedvig, hon fick doppa tårna varpå hon gallskrek. Lik sin mor kanske...




Nu blir det ut på kvälls picknick med min andra underbara hälft som jobbar sin sista vecka innan semestern.



Ha en fin kväll folkens
Massa kramar


söndag 8 juli 2012

En regnig söndag i juli!


Ja vad gör man inte för att roa sig lite....

När regnet faller utanför så får man lov å fixa å dona å mysa inne. Jag fick en stor inspirations dusch så det blev lite nya smycken tillverkade.





Kvällen bjuder på ännu mera mys, med god skink och broccolipaj som prins J har lovat att tillaga på min önskan, samt en film att kura upp sig till




Hoppas alla haft en fin helg!


Massa kramar



torsdag 5 juli 2012

Äntligen!!!!!

Bild lånad från tv4.se
Ikväll börjar det det. Som jag har längtat.
Ingen sommar utan Ernst.

Tänk alla nya sköna fraser vi ska få höra och härligt fina fiffiga tips och barfotainredning.

Det är då mig sann lycka!!

Jag och min lilla skrutt Hedvig ska mysa upp oss ordentligt i soffan. Pappan är ändå på golfbanan (tur nog tycker han) så vi kan gosa oss bäst vi vill!


Trevlig kväll önskar vi er!




Läskigt!




Iste är en underskattad dryck. Så ljuvligt läskande så här års! Tänkte att jag måste slå ett slag för den!!

Så vänner...drick och njut, för så här års finns ingen bättre dryck (som inte innehåller alkohol!!!!)


Skål!!




söndag 1 juli 2012

En hyllning till Hedvig!




Min finaste, raraste lilla fis du är så fin och go!
Bara ler när jag ser på dig, du gör mig alldels överlycklig med ditt leende och joller.

Äkta kärlek är vad du är!





torsdag 28 juni 2012

Dopet!


Denna underbart vackra sång kommer min bästa vän sjunga på Hedvigs dop i augusti. Gråter redan nu när jag hör den så vet inte hur det ska gå. Kommer hur som helst bli så fint och då mest troligt en å annan tår i ögonvrån!





Lyssna och njut mina vänner!