fredag 27 april 2012

När pappa å dotter är på långpromenad... dansar mamman på bordet!

Egen mamma tid med en stor kopp te och nya lantlivs tidningen.... det är inte helt fel...fast underbarast på tiden var nog när dem kom hem igen! Inget slår Pappa J och Hedvig!





Kramar




torsdag 26 april 2012

Ängeln Hedvig har anlänt!

Nu är hon här..... världens finaste och underbaraste skatt! Vi kan inte titta oss mätta på den där lilla krabaten.

HEDVIG

Född 20 April 2012 13.06
42cm lång och en vikt på 2290 gram





Massa gosiga babykramar till er där ute



torsdag 5 april 2012

Glad Påsk


vill jag passa på att önska till er alla.
Samt ett stort tack till alla som på något sätt bidrog med grattishälsningar igår på den där 25++ dagen. Det värmer gott och man blir så glad! Blev firad ordentligt här hemma av min älskling som både fixat frukost på sängen med färsk bröd och skönsång förstås. Sedan att jag fick den snygga skinnväskan jag trånat efter gjorde inte saken sämre.

Nu blir det att fira denna våriga underbara långa ledighet. Jag och prins J tänker tillbringa den på landet hos mina föräldrar med hela tjocka släkten!

Hoppas alla får en fin påsk!



Massa kramar till er


tisdag 3 april 2012

Som en skabbig räv!!


Tokig!! Klådan gör mig galen... vet hur det skulle kännas att vara en skabbräv.. förstår att dem blir så sjuka...stackare!! Man blir ju helt fixerad av att klia...hitta nya saker att klia med eller nått som lindrar... nätterna när man vaknar och får klipanik ja då är det en kall dusch lite halvt sovandes och sedan somna om igen för att sedan ta ännu en.... ja besen du får mer än gärna komma ut NU!

Vackraste rosorna vi fått från mor och far förgyller en sådan här kliande dag!

Men men... sista dagen på jobbet imorgon och sedan väntar påskfirande nere i Tämta med min kära och underbara familj!



Kram




måndag 2 april 2012

Bästaste mormor!

Min mormor är inte vilken kvinna som helst! Hon är den bästa som går i ett par skor. Hon fyller 80 nu i maj och det är fantastiskt vad hon kan och har gjort. Förutom att alltid ställa upp för mig och finnas där är hon även en av mina idetillverkare. Hon är grym på att sticka och besen kommer få massa fina plagg, men hon är också grym på att väva. Det senaste jag kom på var mattor av jeans och till sina trots 80år nappar hon på idéen. Inga andra tanter i vävstugan vill väva i jeans, men min mormor ställer självklart upp... resultatet... inte bara ett par sjukt snygga mattor, utan även en drös med tanter som nu ska samla gamla jeans och väva jeans mattor!!  Trendsättaren mormor har än en gång visat vägen!


Mormor! Du är bäst! Älskar dig väldigt mycket!



Kram på er alla där ute!


tisdag 20 mars 2012

Jag önskar.....



Jaha då var det dags igen att fylla 25+ för andra året i rad. Mycket har hänt på ett år.... tänk jösses snart är jag mamma!!! Innan dess vill jag få lite ordning här hemma och önskar mig därför massa fix saker... dock även lite nytt till vår garderoben och saker till efter förlossningen. Bra saker!! Så för er som funderar vet ni nu vad ni kan kika på... känns som man är 12 och väljer utifrån leksakskatalogen... internet har samma effekt!!!

Hoppas alla har det bra. Själv har jag dragit på mig någon sorts förkylning som förhoppningsvis fort skall ut ur kroppen! Ha en fortsätt fin vecka!

Kram i mängder






lördag 17 mars 2012

Pyret rules!!!


Magen växer så det knakar och det lilla pyret där inne mår fint, alla värden är tipp topp. Att mamman däremot börjar gå hårt åt är inget den bekymrar sig för, vilket för den sakens skull är tur. Har just varit ock köpt handledsskydd till båda mina händer som värker och har noll styrka eller smidighet. Trodde aldrig jag skulle känna mig som min farmor på 85år i styrka där inte. Lika snygga handledsskydd har vi med. Farmor det är du och jag (gravida kvinnan), du och jag! Men men tur att veckorna går fort!



En känsla jag har om pyret där inne som växer i samma takt som ungen, är att jag blivit mer och mer säker på vad det är för något där inne. Vi vet ju ännu inte om det rör sig om en kille eller tjej men jag har mina starka aningar! Oavsett vad det nu är kommer den bli snyggast i stan i dessa söta kläder från lundmyr som kom med posten för någon dag sedan. Nappar från h&m skulle passa perfekt till denna outfiten!

Pyret i magen du är så underbar, kom ut snart för vi längtar!


Puss och kram till er söta där ute!






fredag 16 mars 2012

Äntligen fredag!

Börjar fredagkvällen efter en tuff vecka med lite smågodis till en
 vårsnygg mamma....





Nu blir det att slappa i soffan med en skön film å nyaste
Lokan... mmm persika!!


Skönt fredagsmys till er alla


tisdag 13 mars 2012

Välkommen Vår!!

Älskade härliga vår. Äntligen är du här med din värme och ljus! Blommar knoppas och människor vill vara utomhus! Att alla slår ut lite grann när solen lyser är väl inget nytt, man blir som gladare och mår en smula bättre.




Så välkommen våren!




onsdag 7 mars 2012